Pressmeddelanden

Naturskyddsföreningens arbete stärks i Håbo kommun

Nu satsar Naturskyddsföreningen på att bilda en ny krets i Håbo kommun!

Måndagen den 30 november kl. 19.00-21.00 är alla medlemmar välkomna till Lars Hård-salen, Bildningscentrum Jan Fridegård (Bålsta centrum) och att vi får deras förtroende att bilda en egen krets i Håbo av Naturskyddsföreningen.

Detta pressmeddelande gick ut den 17 november 2009. Om du vill läsa pressmeddelandet, klicka här.

Vad tycker de olika politiska partierna i Håbo och Enköping i olika miljöfrågor?

Detta pressmeddelande gick ut den 25 augusti 2010. Om du vill läsa pressmeddelandet, klicka här.

Inför Håbo Miljövecka 2011

Vecka 12 år 2011 arrangerade Håbo Naturskyddsförening, Håbo kommun m.fl. Håbo miljövecka, ett årligt arrangemang som detta år gick av stapeln för tredje året i följd. Måndagern den 21/3, tisdagen den 22/3 och onsdagen den 23/3 arrangerade Håbo Naturskyddsförening tre seminarier med förnyelsebar energi och energisparande som tema. Inför dessa evenemang gick ett pressmeddelande ut 2011-03-16. Om du vill läsa pressmeddelandet, klicka här.

Skyddsvärda almar sågades ned vid Österkvarn (sydost om Slottsskogen) före påsk 2011

Detta pressmeddelande skickades ut 2011-05-02. Om du vill läsa pressmeddelandet, klicka här.